Finns ingen mening.

Det finns ingen mening med att barn ska behöva dö. Ingen mening alls. Det är ingen idé att vi letar efter mening med att ett litet barn ska få somna för evigt innan det ens har börjat att leva livet. Men för att orka leva vidare efter att ha förlorat ett barn så måste man förvandla detta onödiga till en mening. Man måste omvandla Ebbas korta tid på jorden till nått värdefullt och viktigt. För hennes skull och alla andras.

Hon var inte förgäves det vet jag redan, skulle vilja försöka förklara det här och nu, men det är liksom en smula för invecklat och väldigt personligt... Men jag är väldigt andlig av mig, har jag alltid varit.. Och efter allt detta tragiska som hänt så har liksom pusselbitarna i mitt liv fallit på plats. Jag har funnit meningen i livet. Tack vare min dotters öde så har jag funnit min mening. Jag har famlat i mörker och mått oerhört dåligt en större del av mitt liv, nu känns det som jag vet varför. Det låter förmodligen helt knas, men det går liksom inte att förklara.

Jag ska iaf förverkliga en av mitt livs stora drömmar som jag många gånger tvivlat på och saknat motivationen till.
Jag ska läsa till Sjuksköterska och sedan till Barnmorska. Nu äntligen så har jag funnit min motivation som jag saknat.
Jag vill hjälpa andra som tvingas gå igenom det som jag måste göra.

Min mening i livet. Mamma Älskar Ebba,

Kommentarer
Postat av: Micaela

Klart att Ebbas tid här på jorden var jätteviktig, finns ingen mening med att så små ska få lämna oss.



Har också planer på att bli barnmorska, men har inte riktigt funnit motivationen än att läsa i 5 år innan man e klar. Hoppas den infaller sig snart för det e min dröm!



Kramar

2008-09-28 @ 21:04:08
Postat av: Sandra

Ja det är något magiskt över det där lilla äpplet som hänger sig kvar, jag vet det ;)

Du kan !!

Man är starkare än man tror i vissa lägen !!

Kram & god natt

2008-09-28 @ 23:08:06
URL: http://sansa84.webblogg.se/
Postat av: Lisa

Klart du klara de! Å känns de som att de är de som är ditt mål så kör bara... Du skulle passa jättebra som de...Visst kan de vara tungt att jobba...men de klara du!



Ha en bra dag!



Kram

2008-09-29 @ 07:49:07
URL: http://mylifeonlyforyou.wordpress.com
Postat av: Kalles Pappa

Hej! Snygg blogg!! Kul att du hittade vår, så vi fick läsa din. Vi hörs igen!

2008-09-30 @ 22:47:53
URL: http://kallespappa.blogg.se/
Postat av: Therese

Hej Veronica!



Forlorade var lille Fredrik for tre veckor sedan och tillbringar manga stunder med att lasa bloggar och inlagg fran andra som varit med om detta allra hemskaste, att forlora sitt barn. Har precis last och gratit mig igenom din blogg.



Det finns aldrig nagon mening med att vi forlorat vara barn men jag haller med, att alska och forlora det finaste man har ger livskannedom, livskannedom som aldrig var vald priset vi fick betala men som vi nu inte kan slanga bort.



Grattis till beslutet att sadla om och bli barnmorska, jag har flera ganger under de senaste veckorna tankt hur meningslost mitt fina, akademiska yrke ar egentligen jamfort med det arbete som barnmorskorna gor. Utan de underbara barnmorskorna vet jag inte hur vi hade klarat forlossningen och tiden efter Fredrik!



Stor kram till dig och hela din familj









2008-10-16 @ 20:03:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0