MIN MAMMA OCH PAPPA

Min starka mamma

Min mamma är så stark, det säger faktiskt alla
men i ensamhet om natten har jag sett hennes tårar falla.

Under sömnlösa nätter kommer jag tassande på tå
hon vet inte att jag är där för att hjälpa henne förstå.

Lika ändlöst som strandens vågor är hennes smärta
jag vakar över min starka mamma som alltid bär mig
i sitt hjärta.

Hon bär ett leende, ett leende som hon tror döljer
men genom Himlens dörr ser jag tårarna som följer.

Min mamma försöker att hantera döden
för att hålla mig kvar
men alla som känner henne vet att det är
den enda möjlighet hon har.

När jag vakar över min starka mamma
genom Himlens öppna dörr
försöker jag förklara att änglar skyddar mig nu
så som hon gjorde förr.

Men jag vet att det inte hjälper,
eller lättar bördorna hon bär,
har du möjlighet, gör ett besök
och visa att du håller henne kär.

Vad hon än säger, hur hon än mår
Min starka mamma har ett hjärta, för alltid fullt av sår.



Från en dotter till sin älskade pappa


Min älskade pappa.
Min starka älskade pappa.
Jag ser hur du biter ihop om din sorg och din saknad.
Jag ser hur du är stark för mammas skull.
Jag ser hur du skrattar högst och mest, trots att ditt hjärta blöder.
Jag ser hur du envist putsar på den fasad du byggt.


Men jag ser också den sorg du bär.
Jag ser hur dina axlar tyngs av all smärta du kämpar för att bespara andra.
Jag ser också hur du ibland gråter i duschen där ingen annan ser.
Min älskade pappa.
Min älskade pappa som alltid ska vara stark.
Älskade pappa, våga vara sårbar och svag.
Att våga vara svag, är att verkligen vara stark


Kommentarer
Postat av: Charlotte

Tårar, tårar, tårar....

För mig är ni det bästa! Älskar dig vännen!

Puss

2008-10-14 @ 23:14:08
Postat av: täng

grymt fint skrivit.

tårarna rullar här på the work.

älskar dej! pusshej.

2008-10-14 @ 23:30:47
Postat av: sandra

verkligen jätte fint... det går in i hela hjärtat! vi ses någon dag..! kyss och kram

2008-10-15 @ 08:19:26
URL: http://sajaandersson.blogg.se/
Postat av: Elinor

Vilka fina dikter..



KRAM

2008-10-15 @ 17:24:59
URL: http://ronile.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0