18 December 2008

Jag sitter här fortfarande.
Jag Andas... Alltså lever jag.
Jag har hållt min älskade efterlängtade dotter i famnen medans livet sakta rann ur henne.
Men jag klarade det. Jag SKA klara det.
Jag fick aldrig bädda ner min dotter i den fina nya vagnen, jag fick bädda ner henne i en kista och lägga henne i en grav på kyrkogården.
Vagnen är tom. Men jag kör den, i smyg... Fram och tillbaka i hallen medans tårarna rinner.
Saknaden gör så ont.
Min mage är tom men ibland inbillar jag mig att du fortfarande finns kvar där inne.
Jag känner till och med hur du rör dig.
Jag önskar så att du var kvar, att du låg där inne och växte och blev frisk.
Men det funkar inte så.
Du är Död, borta för alltid...
Hur mycket jag än gråter, älskar, saknar och önskar så kommer du aldrig mer tillbaka.
Min famn förblir tom och min saknad måste jag lära mig att leva med.

Jag saknar dig så lilla Ebba.
Du finns för alltid i mitt hjärta.

Varför ska det vara så svårt att bli gravid?
Alla andra som förtjänar det mindre än mig blir ju gravida hur lätt som helst.
Livet är orättvist. Och jag har rätt till att vara bitter och ifrågasättande.

Kommentarer
Postat av: elin. .

tänker på dej!

kramar om länge..

2008-12-18 @ 11:49:24
Postat av: Mia

Många kramar, Per skickar en han också.

2008-12-18 @ 14:38:07
URL: http://wenne.blogg.se/
Postat av: Sandra

Vet inte vad jag ska skriva, lider med dig/er !!

Många stora, varma kramar

2008-12-18 @ 21:10:12
URL: http://sansa84.webblogg.se/
Postat av: Micaela

Vet inte heller vad jag ska skriva, men jag önskar er lite lycka nu framöver! Klart att du har rätt att vara bitter!



Massa kramar!

2008-12-19 @ 15:23:27
URL: http://zmicca.blogg.se/
Postat av: Jessi

Klart att du har rätt att vara bitter och ifrågasättande, livet är jävligt orättvost ibland.

Ta hand om dej, kram.

2008-12-19 @ 20:59:52
URL: http://jessi32.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0