Knäckt av en oförstående Människa.

Jag fick elaka kommentarer att JAG begick personangrepp. Men ni som har lust kan ju kika på den smickrande kommentaren jag fick av min kära vän Johanna. Skämmes Ta mej F**N.

Som sagt var detta är min blogg och mina åsikter. Och jag jobbar varje dag med att INTE bli bitter. Och när folk säger till mig att jag HATAR BARN så blir jag alldeles förkrossad. Har jag någon gång påstått att jag HATAR BARN!??!
Jag ÄLSKAR barn. Om jag hatade barn så hade jag väl inte träffat Alexandras underbara Dotter eller fine lille "Bärnard".
Och jag vet många människor som delar mina åsikter om 10 barn, fast att dom INTE lever i min situation.

Den dagen du gått i 9 månader och längtat efter ett barn. Den dagen du hamnar på KSS och tror att snart ska du få möta ditt efterlängtade barn men CTG:n visar att ditt barn håller på att dö. Du tvingas till ett Akutsnitt, dom tar din dotter och springer iväg utan att hon gör ett ljud. 30 minuter senare kommer det en läkare som frågar om hon får lov att stänga av tv:n, sen berättar hon att din nyfödda dotter har ett allvarligt hjärtfel. Tillslut efter ett par timmar får du träffa din dotter och förstå att hon är mycket sjuk. En vecka senare får du reda på att hon har en sjukdom som inte är förenad med liv och din älskade efterlängtade Dotter kommer dö inom det närmaste. Den dagen du har suttit hemma i din egen soffa, i ditt eget vardagsrum och hållt din dotter medans hon tar sitt sista andetag. Den dagen du värmt upp dina fingrar för att känna om hennes hjärta verkligen slutat slå. Den dagen du haft din döda dotter i famnen, bäddat ner henne i en säng på KSS, kysst hennes kalla kind för sista gången. När du annordnat din dotters begravning och suttit i kyrkan och gråtit så du knappt kan andas. Då, den dagen kan du få komma till mig och säga att jag är Bitter och avundssjuk och att jag behöver jobba med mig själv. Vet du vad jag kommer svara dig då..? Det är Okej, man får vara Bitter och avundssjuk. Man får vara förbannad. Man får gråta, skrika och hata allt och alla.

Jag tycker verkligen att du ska lägga ner och jag hoppas att du vågar stå för dina åsikter även i fortsättningen.
Jag hoppas du är nöjd med dina ord och det du har åstakommit denna dag. Jag antar att du förmodligen är såpass nyfiken att du läser min blogg var dag och då borde du veta att jag jobbar MASSOR med mig själv. Små steg i taget och träffar en Psykolog varannan vecka. Och om du tror att det bara är att skaka av sig förlusten av ett barn, att man glömmer i samma stund som man lägger henne i jorden så får du nog ta och tänka om.
 
(Alex Schulman vars flickvän är Gravid med deras första barn ställer sig oxå mycket kritisk på sin blogg till 10 barn.)


Kommentarer
Postat av: Micaela

MEn vad e det med vissa människor eller?!



Ses sen iaf :-) ska bli skoj!



MAssa kramar

2009-02-04 @ 09:37:27
URL: http://zmicca.blogg.se/
Postat av: Maggan

Puckon de finns ibland!!!! Ingen som inte har gått igenom de du/ni har gjort kan förstå eller föreställa sig hur de känns!

Kram



2009-02-04 @ 10:37:26
Postat av: anna

Du skall inte låta dig knäckas av såna oförstående och empatilösa folk.

Låt dem inte ta din energi, det är dem själva som består av de största felen.



10 barn... hua... jag är 1 av åtta syskon och JA jag älskatr mina syskon men jag önskar jag kunde gått mer tid med mina föräldrar för DÅ kanske de hade sett hur dåligt jag mådde...

de missade mkt av OSS som individer.

kanske hade mkt kunnats undvika, och några av oss kanske hade fått må bättre.



KRAM håller med dej

2009-02-04 @ 22:24:55
URL: http://blaoga.blogspot.com
Postat av: Mia

Jag blir arg och lite små chockad när jag läst vad den här tjejen skrev. Det är ju sjukt, vilken människa.



Det du har fått uppleva är alla föräldrars mardröm.

Du är en oerhört stark människa!



Tack förresten för din fina kommentar i min blogg.:)

2009-02-05 @ 09:33:41
URL: http://wenne.blogg.se/
Postat av: Linda Billing

Usch...vet egentligen inte vad jag ska skriva annat än att jag beundrar dig för att du har sån styrka i allt det här. Hur fan människor som den där kommentatorn kan med att se sig själv i spegeln är för mig ett under. Kram

2009-02-12 @ 09:30:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0