Ett rum så fullt men ändå så tomt.

Jag sitter i "Ebbas rum". Jag brukar göra det ibland, sitta här och bara tillåta mig att tänka på henne, det som blev och det som egentligen skulle vara nu. Allt finns här. Allt utom ett barn. Vaggan är bäddad, den står orörd precis så som den var dom få nätter som Ebba sov där i. Det var Mamma och Elin som satte ihop den, som himmelsäng hänger storebrors Turtles-påslakan som han valt. Tanken var att Mamma skulle sy något fint, men det behövdes ju aldrig och storebror tyckte att lillasyster skulle ha lite turtles som kunde skydda henne. Istället för en bebis i vaggan så sitter alla gosedjur lillasyster fick, hennes lilla napp ligger kvar och snuttefilten hon fick av Anne. I vaggan sitter även ett lejon som har på sig bodyn Ebba hade på sig sista timmarna i livet.

Här finns oxå spjälsängen bäddad och klar i väntan på ett efterlängtat barn. Jag hade nån vecka innan Ebba kom bärt in spjälsängen i vårt sovrum. Men första gången jag var hemma på besök från sjukhuset så bar jag och Tony in sängen och vagnen här och stängde dörren. Vi visste nog redan då.

Ebbas kläder som hon använt ligger framme fortfarande, jag har inte mage att packa ner det i en låda. Förut kunde jag sitta och krama kläderna länge länge och gråta, fast det var faktiskt ett tag sen nu.

Vagnen står här oxå, bäddad och klar. Fast jag har hängt en filt över nu, den är alldeles för jobbig att se.

Jag vågar inte drömma. Vågar inte fantisera. Det gör alldeles för ont.

Ebba, Mammas lilla Hjärta.

Kommentarer
Postat av: Micaela

Blir tårögd! Å lille Fabian som tänker på lillasyster så hon fick ett fint Turtles lakan av han!





Kramar i mängder!

2009-02-26 @ 09:19:08
URL: http://zmicca.blogg.se/
Postat av: Bettan

Ville ge dig en lite kram..........

2009-02-26 @ 09:34:51
URL: http://betzzzy.blogg.se/
Postat av: Annelie Odling

Så fint med turtles...

Kram!

2009-02-26 @ 11:08:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0