SOL=TJOCKA MAGAR

Underbart Väder. Jag får så mycket energi och livsglädje när solen tittar fram och värmer ända in i själen. Fast samtidigt är solen lite jobbig. Helt plötsligt invaderas stadens gator och torg av fina barnvagnar och en massa härliga gravidmagar. Lyckliga mammor som ruvar och väntar. I början efter att allt hänt kunde jag ibland nästan få bita mig i läppen för att inte stega fram och skrika rakt i ansiktet på dessa ont anande mammor att deras bäbis i magen kan dö, bara så där. Självklart skulle jag aldrig göra det, lite vett har jag tack och lov kvar.

Det fanns en barnvagn i stan, en barnvagn som jag såklart sprang på nån av de första gångerna som jag vågade mig ut på stan. Fram på barnvagnen satt en sån där namnskylt, EBBA stog det på den. När jag såg den fick jag påminna mig om att andas. Tusen knivar skar genom mitt hjärta och tårarna brände.


Nu har den där känslan av avsky mot vackra bäbismagar sakta men säkert bleknat, men fortfarande slänger jag avundssjuka blickar i smyg. Snart kanske jag har en egen tjock bäbismage!! Kanske, kanske, hoppas, hoppas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0