Det är såååå LÄTT att bli Gravid.....eller??

Nu ska jag skälla. Sån är jag, kanske är det så att jag har alldeles för mycket fritid som överhuvudtaget orkar störa mig. Det finns en reklam som visas titt som tätt när jag ligger och ser på tv. I ärlighetens namn så vet jag knappt vad det är reklam för, apoteket kanske.

Vill du slippa Mensvärk?? Bli GRAVID.

Usch jag får ont i hela bröstet för alla de kvinnor som inte blir gravida.. Som månad efter månad hoppas och önskar men som sedan pga ett toabesök tvingas kräla i stoftet. Drömmar och förhoppningar som man så snabbt byggt upp raseras på bara några sekunder.

Jag vet hur det är. Jag har varit där. Kanske inte denna gången, nu gick det ju nästan chockartat lätt. Men för att få lilla Ebba att flytta in tog lite mer än 1 år. Och det var en pina, ren och skär terror. Hopp om att mensen ÄNTLIGEN INTE skulle dyka upp och förtvivlan över att det var nått fel på min kropp.

Coca-Cola reklamen, den när killen gör slut med sin tjej för att han vill ha många tjejer. Den blev anmäld och fick sluta sändas för att den var kränkande. Vad faan är denna reklamen då? Ja ja, jag vet.... JAG VET!! Gör nått istället för att bara gnälla.... Men tyvärr så är jag som så många andra svenskar, jävligt handlingsförlamad och det är verkligen inget jag är stolt över.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0