På måndag kommer hon hem.

Min efterlängtade dotter.
Mitt livs stora dröm blev sann, men förvandlades till en mardröm. Varför hon?
Hon som är så liten och försvarslös, varför ska hennes kropp vara sjuk?
Allt jag önskade var bara att få bli en familj, jag och Tony. Som jag längtat efter att se honom hålla sitt barn i i sina döskalletatuerade armar. Så ofta som jag fantiserat om hur hans vackra ögon tittar med kärlek på något som är en del av oss båda. Just den blicken finns förevigad på ett ynka kort. Första kortet som togs innan allt blev en mardröm som vi aldrig kommer att vakna ut. Nu vågar han knappt titta på henne eftersom han vet att han redan förlorat henne. Hon ska dö. Försvinna. Begravas. För alltid.
Vi kommer inte att få baka tårta den 26 augusti 2009.
Vi kommer att få sätta en blomma på hennes grav,
Min dotter ska dö och jag kan bara tyst se på.

Jag vet inte om jag förstått det än vad som ska ske...
Kan man nånsin förstå......??

Hej då NyPappa sa Fabian till Tony innan vi åkte förut med stolthet i rösten. Han är så glad för Tonys skull som äntligen har fått bli pappa på "riktigt". Han har ju bara varit extra pappa förut.
På vägen hem berättade jag för honom att hans lillasyster ska dö.
Psykologen säger att vi ska vara raka och ärliga mot honom om allt.
Vi har gråtit ihop, det kändes skönt.

Tack alla för alla kommentarer, sms och samtal.
Nån tyckte det var starkt av mig att skriva om det. Det kanske kan tyckas att jag skriver väl personligt här, men att skriva är mitt sätt att bearbeta en smula. Skönt att få ur sig lite tankar.




Kommentarer
Postat av: Marie

Tänker på er...

Jätte Kram



2008-09-06 @ 08:02:21
Postat av: sandra

jag tycker du/ni är sååå stark.. men tårarna bara rinner och rinner... tacker på er varje sekund... kramar om er sååå hårt

2008-09-06 @ 11:36:04
URL: http://sajaandersson.blogg.se/
Postat av: maggis

Mina tårar rinner oxå ner! Livet är så orättvist! Tänker på er! Kram

2008-09-06 @ 14:57:57
URL: http://magda8004.blogspot.com
Postat av: bettan

Inga torra ögon här heller!! ......Vi tänker på er!! Stooora kramar från oss

2008-09-06 @ 15:15:58
URL: http://betzzzy.blogg.se/
Postat av: Kusin Josse

Tänker på er massor...<3

2008-09-06 @ 19:25:24
Postat av: Malin Johansson (storegården)

Åh, kära du... Jag fick ju höra vad som hänt. Marcus berättade om bloggen och nu har jag tagit del av er berättelse...vet inte vad jag ska säga och kan inte föreställa mig hur omtummlande ni måste ha det... sköt om er, Kram Malin.

2008-09-08 @ 20:59:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0