Ny Vecka. Nya Tag.

Så var det då Måndag igen. Ingen större skillnad för mig dock, men säkerligen för många andra.
Inte haft nån lust att sitta framför datorn i helgen. Har varit en tung helg... Ledsam och jobbig. Tänkt en massa på lilla Sessan som inte finns hos oss. Saknar mitt Barn! Min famn skulle varit full och mina nätter skulle bestå av barnskrik och matning. Nu är min famn alldeles brutalt tom och nätterna är fulla av en massa drömmar om saknad.
Det var Gudstjänst i Härene Kyrka igår kväll. Hade tänkt att gå men jag orkade bara inte. Orkade inte "se" hennes lilla kista stå där framme i kyrkan orkade inte höra prästen läsa upp hennes namn. Var rädd för att sitta och gråta.
Nu ångrar jag mig nästan. Men jag tänder ju ljus för henne här hemma varje kväll och vi hade ju gjort fint på hennes grav i lördagskväll, så jag antar att jag inte behöver känna skuld.

Tänkte jag skulle sammanfatta tors, fre, lör, sön lite snabbt trots allt.
 
Torsdagen spenderades i Stöpen med kusiner och kusinbarn.
Jag tror att vi "vuxna" hade roligare än barnen emellanåt.
Sen blev väl inte kvällen som det var planerat men det blir det ju inte alltid.
Jag och kusinbarn nr1 hade lika trevligt för det. Såg på Lotta och läste saga.

Kusinbarn nr1 fotar Moster Josse.


Snygge jag fick oxå va med.


Kusiner på rad. SÅÅÅÅ LÄCKRA!!! =O)


Josse har precis fått en ladugård i trä kastad på sig.
Så barnuppfostran pågår... Gick så där. Alla bröt ihop i skrattattack!



Fredagen bar det av mot kärringarnas Mecka aka ULLARED.
Efter en bilresa full med skratt och en och annan hjärtattack från min sida (det är ju det där med andras bilkörning)
så var vi framme. Knallade in och började shoppa loss bland allt-och-lite-till.
Sist jag var på Ullared så handlade jag alla saker till Ebba så vissa stunder var det lite jobbigt därinne.
Men jag "tvingade" mig själv att gå 2 varv bland bebissakerna i terapisyfte.
Men att stå bland alla fina små barnoveraller och bebiskläder blev lite för mycket.
Vi hade en supertrevlig dag iaf. Och en massa shopping blev det.

Min och Kusin Äldres mat. Så jäkla Gott!


Dagens Höjdpunkt: MAT!!!!


Lördagen blev det inte många knop gjorda. Städade och fixade här hemma, satte upp alla nya fönsterlampor och gardiner m.m som inhandlats. Kvällen spenderades framför DansbandsKampen. Me Love Larz Kristerz!!!
Fick förövrigt reda på igår att jag råkar vara släkt med Henke i Scotts. Vet inte om jag ska skratta eller gråta...
Men om Lovely C gifter sig med Henke ska jag SKRATTA. =O)

Våra husdjur Rutan och Rosa.


Björnen Liston gräver sork.


Passade på att elda upp lite skräp i det fina höstvädret.


Min Darling.


Mina nya gardiner, ny fönsterlampa och nya kuddöverdrag.


Fina gravljus till Ebba.


Ebba har fått en till sten av Tonys Faster, Lilla Hjärtat.


Ljus i Mörkret. Kortet är taget innan Emma & Jonas & Fam Täng tänt ljus.


Sambons rygg. Han får nån slags reaktion ibland, var längesen nu. Det kliar tydligen som attans och så blir det sånna här stora hårda bölder på rygg, bröst och hals. Blir bara värre för var gång och denna gången gick dom inte bort förrän efter nästan 2 timmar. Förrut har dom bara varat i några minuter. Han fick dessutom en på läppen den här gången. Jag stog redo med telefonen och va beredd ifall han inte skulle få luft.... Otäckt ju.
Nån som sett nått liknande??



Lördags Underhållning. Allan Svensson is tha man. Jag skrattar högt varje lördag.


Söndag. Först en tur till Götenes Handelsträdgård och titta på Träd. Sen en tur till Farmor och Farfar för att hämta en köpmansdisk jag tiggt till mig. Där bjöds det även på grågås och jordgubbspaj. MumsMums.
Sen sov jag hela eftermiddagen, ont i huvudet. På kvällen åt vi husmanskost-Tacos.

Sambon har ont i ryggen. Så han ger sig på nån typ av stretching.... Söt så.


Det var väl alles. Nu ska jag krya ner i sängen en sväng, inte blivit mycket sovande inatt. *suck*

Kommentarer
Postat av: täng .

jag saknar dej stumpan.

hör av dig när du vaknat! pusskram

2008-11-03 @ 10:36:01
Postat av: Sandra

Ja det kunde vi ju gjort, kanske hade känt bättre att vara två?!

Förstår att du saknar henne något enormt, sååå orättvist allithop.

Du ska inte ha dåligt samvete för att du inte gick på gudstjänsten, Ebba ser dig ändå och vet hur mycket du älskar henne !!

Så himla fint ni har gjort det hos lilla sessan, ompysslat och ljust.

Kul med Ullared, ska dit den trettonde, ska bli skoj.

Skönt med skratt och flamn mitt i allt, det behövs för att man ska orka !!

Hoppas du får en bra måndag !!

Kramar

2008-11-03 @ 12:29:54
URL: http://sansa84.webblogg.se/
Postat av: Kusin Josse

haha snygga bilder....:P näe men de va roligt att bara flumma å umgås :) så nu har du lagt ut kort på kossorna...:D as fina ju :) ha d bra kram puss <3

2008-11-04 @ 09:26:35
Postat av: Stina

Det är klart att er lilla Ebba kände att hon var älskad! I vilkas famnar mådde hon bäst? Jag är helt övertygad om att det var i din och din sambos. Hon var älskad och hon hann uppleva kärlek. Precis som vår lilla Ebba. Hon hade också trisomi 18. Hon blev 100 dagar och dog i sin pappas famn 24:e maj iår. På julafton blir det 7 månader. Jag känner igen mycket i din blogg även om jag nu är i en lite annan fas. Den första förlamande sorgen där man bara vill krypa in i ett ide har sjunkit undan. Men jag tänket fortfarande nästan jämt på henne. Hur vacker hon var. Vilket underverk hon ändå var i sin svaghet. Jag blir både varm och glad av minnet samtidigt som sorgen och saknaden finns där.



Sköt om dig och hör gärna av dig.



Hälsningar

Stina

2008-12-17 @ 20:09:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0