Utan eller med Minnen?

Så var det då ett par dagar sen man printade ner nått här då.
Vet inte om det är Possitivt eller Negativt??? Betyder det att jag har ett helt sjukt ointressant liv och inte gör nånting eller betyder det att jag har annat att tänka på, roligare och viktigare saker att göra än att skriva blogginlägg..?
Vet ej.... Låter det vara osagt.

Helgen har varit lugn och skön. Har mestadels suttit ihopkurad i soffan under en filt, med en massa ljus, ett ständigt påfyllt vinglas och bara varit. Skönt!

Har såklart hunnit med lite annat oxå.
En tripp till "öka takta sista kvarta TIDAHÖLM" med min något förvirrade sambo. Han hade ju lyckats åka ifrån nån slags pryl hans Boss ville ha omgående. Det man inte har i hôvet får man ha i bena..

På lördagen lämnade jag av sonen till kära mor med vän och son vid bowlinghallen och åkte sedan hem och intog ryggläge i soffan, IGEN. Kan ju inte heller påstå att jag blev ledsen när mor ringde och frågade om sonen kunde följa med dom hem och sova över. MYSIGT! Oförberedd barnlös lördagskväll... Kan det bli så mycket bättre!?!?
Mera vin, sambo, CheezeBallz och Dansbandskampen.

På söndagen bjöds det på fisksoppa på Öråsen med släkt, gammal som ung. Min älskade kusin med familj kom även dit och avnjöt äppelpaj med vaniljsås. Sen följde dom med hem hit och umgicks lite Live, blir ju mest telefon annars.

Idag var jag med och agerade "mamma" åt minsta lillebror på vårdcentralen.
Vi har ju retat han hela sommaren att han är blåvit i huden och nu hade mamma tröttnat på att han bara sover och äter. Det visade sig att stackarn knappt har nått blod i kroppen.... Opps! Inte undra på att han ser ut som en förvuxen smurf. Men nu kanske det kan bli folk av han med. Sen bar det av till Interflora för att inhandla en vacker blombukett av den sorgliga sorten. Sara hon är så vis. Fast att hon inte behöver så säger hon dom mest vackra och kloka saker som gör att ens steg ut ur hennes butik är flera kilo lättare än på vägen in. Sen kom lilla Sandra dit oxå med sin snygga frisyr och brillor, som får iaf mig att bli otroligt avundssjuk. När jag ändå håller på och öser komplimanger så tar jag gärna hennes ärliga smittande skratt oxå. 

Sen trängde jag mig in med armbågarna hos L & A med kramar och blombukett i högsta hugg.
Jag har frågat mig ibland på sistone vad som är värst, går ju inte ens att jämföra egentligen, all sorg är väl olika.
Men vad är egentligen värst? Förlora någon som man inte har några minnen med eller förlora någon som man har en massa minnen med? Jag kan ju sitta här och undra nu, men jag är rädd för att när jag minst anar det så kommer jag få se och få svar på frågan.


Nästa vecka är det då dags för Jobbintervjun. Jobbet är som Driftledare på Swebus i Trollhättan.
Så vem vet inom det närmaste kanske man är Chef. =O)

Och ja! Det finns så sjuka människor som stör sig på gravstenar. Det är ta mig faan så man blir mörkrädd.
Det värsta är att det är en person som absolut inte borde göra det. Jag blir så Trött!
Vuxna människor som beteer sig värre än tonåringar.

Förresten ni som är fast i bloggträsket, se till att läsa Bröderna Schulman och Katrins blogg. Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta eller slita mitt hår i ilska men underhållande är det och  beroende blir man LÄTT.

                                     TJINGELING

Kommentarer
Postat av: mia

Lycka till på jobbintervjuen!

Jag brukar läsa katrins blogg, rätt underhållande :)

2008-11-17 @ 20:52:43
URL: http://wenne.blogg.se/
Postat av: Elinor

Hoppas att du får jobbet, önskar dig ALL LYCKA TILL!!



Fint smeknamn du har gett mig ;-P



kram kram

2008-11-17 @ 22:29:28
URL: http://ronile.blogg.se/
Postat av: täng.

tjoho. i got a mission for you!

även lite andra planer jag måste delge dej!

LOVE.



pusshej

2008-11-18 @ 06:46:28
Postat av: Micaela

Hej!

Ja vi har allt funderat på det stället..



Hoppas du får jobbet nu då.. kommer passa utmärkt som chef!

Kram

2008-11-18 @ 11:09:30
URL: http://zmicca.blogg.se/
Postat av: Anonym

tack för dina fina ord =) dom stärker verklingen.

2008-11-18 @ 11:22:44
Postat av: Sandra

Du är så söt ;)

Sitter med ett stort smile på läpparna nu när jag läser, passar på och tar åt mig av dina fina ord ;)

"Kul" att du ringde idag och undrade lite, känns skönt för mig på något sätta att prata lite om det som varit oxå, inte många som frågar sånt längre och det är ju i och för sig inte så konstigt, har ju inte hänt dom utan mig...

Det där med sorg är svårt, alla känner vi olika sorger, men på något sätt samma tror jag.

Känns skit jobbigt att förlora någon som man levt så länge med och känner så väl...

Men sen har man ju faktiskt fått lära känna den personen, som min mamma i 22 fantastiska år, och dom åren är jag sååå glad för att jag fick med henne ;)

Du fick ju inte den tiden med lilla prinsessan och det är på något sätt mer orättvist, ett liv som aldrig fick chansen !!

Men som sagt, sorgerna är olika, och jag saknar ju min mamma över allt annat, och det måste man väl få göra oxå, finns inget rätt eller fel i allt det här !!

Låter som en skön helg, bara vara, det behövs ibland !!

Håller verkligen tummarna för dig på intervjun, tror det skulle passa dig som handen i handsken =)

Du med din snyggelugg och kjol och grejer ;)

Oj vad mycket pladder det blev, flöt på bara =)

Kram på dig

2008-11-18 @ 16:18:41
URL: http://sansa84.webblogg.se/
Postat av: Mimmi Svensson

hallå



Vill önska dig LYCKA TILL på din jobbintervju!!!



Kramilikram

2008-11-19 @ 08:26:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0