TRÖTT PÅ DÖDEN

Varför måste människor dö???
Och om människor nu måste dö... Varför kan dom då inte göra det i rätt ordning???
Och varför kan inte dom onda få dö först?
Usch, jag hatar döden... Vem har uppfunnit den?

Var på bårhuset med en vän idag. Hon var så duktig och hennes mamma var så fin.
Hela tiden (nästan) som jag satt där så tänkte jag på att jag MÅSTE ringa min lilla älskade mamma och säga hur mycket hon betyder för mig  omgående. Tror ni jag gjort det? Nepp.... Har jag inte lärt mig nånting? Har jag inte efter allt som hänt lärt mig att inte ta någon för givet.... Är jag fortfarande så NAIV så jag tror att allt varar för evigt..

Kommer på mig själv med att sitta och hånle emellanåt och tänka på att, Jaha, undra vem som ska dö härnäst då?
Har jag blivit helt känslokall? (mycket frågetecken här idag) Har jag tappat tron på livet?
Näe det har inte, jag känner mig bara likgiltig... Jag känner liksom ingenting. Jag är trött, trött på allt. Trött på allt som är jobbigt, tungt och svart. Nu får det vara slut på det här.
LYCKA KÄRLEK BRÖLLOP BEBISAR JOBB SOL RESOR PENGAR och GLÄDJE till alla.

Tack Sandra återigen. Dina tips var så värdefulla, du kan somna gott i natt och känna att du gjort skillnad för en människas framtid. Självklart önskar jag ju att du inte hade dom kunskaper du har, men du gör nytta. Tack vare din historia har du hjälpt mig och idag hjälpte du nån du inte ens känner. All heder åt dig.

När man förlorar nån man håller kär har man 2 valmöjligheter.
Antingen lägger du dig ner och dör ihop med den du mist.
Eller så kämpar du på, sörjer, biter ihop och går vidare och kommer
ut som en mycket starkare människa på andra sidan. 



                                
               JAG ÄLSKAR ALLA SOM ÄR VÄRDA ATT ÄLSKA.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Din ord värmer ska du veta ;)

Kan jag "hjälpa" så gör jag gärna det, dig, någon annan av mina nära och kära eller någon helt okänd.

Jag valde att leva, det hade mamma velat, hon är stolt det vet jag ;)

Du ska vara stolt över dig själv, det vet jag att Ebba är över sin fina mamma ;)

Du hjälper en vän i sin sorg trots att du har så himla mycket sorg själv, det är stort !!

Kram & god natt





2008-11-18 @ 23:48:44
URL: http://sansa84.webblogg.se/
Postat av: Lisa

Gumman...förstår dej precis! Man känner liksom att allt bara är tomt...man orkar inte! Man vet inte hur man ska gå vidare!!

Själv hade jag tre dödsfall på mindre än 1 ½ år...man börjar liksom undra då! Nu var ju dock mina såna som kanske de snart borde vara dax för...utan pappa då...men man orkar konstigt nog! Ibland kände jag oxå att jag bara ville lägga mej ner å dö...men som sandra säger...Man väljer att leva vidare! Å de går faktiskt! Konsigt nog... Människan är en underlig sak...

Ojojoj...va långt de blev då!

Hoppas du mår lite bättre i dag!!

Kramelikram

2008-11-19 @ 09:19:00
URL: http://mylifeonlyforyou.wordpress.com
Postat av: Tjoffan!!

Jag kan inte ens försöka sätta mig in i hur du har det. Men att ha så många runt om som stöttar är ju alltid en början. Såg ett så fint kort på din dotter hos Lisa. Livet är så sjukt orättvist. Men kämpa på och ta hand om er!!!

2008-11-19 @ 09:41:49
URL: http://tjoffan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0