PANIK.

Tänk att ett rum kan framkalla såna känslor... Känslor som bara väller över en utan att dom går att stoppa. Man vill lixom bita ihop och vara stark, vill inte visa sig sårbar framför människor man inte känner.. Men hur mycket man vill så går det bara inte. Tårarna, sorgen och paniken kommer som ett slag i ansiktet. 

Det var första gången jag besökte min Barnmorska och Mödravårdscentralen idag sen Hjärtat dog.
Sist jag var där hade jag en annan känsla. En känsla av glädje och förväntan. 
Vi skulle snart bli en familj, det var bara en fråga om dagar innan jag skulle få hålla mitt barn. Nu var känslan en annan. Jag trodde aldrig att jag skulle reagera så som jag gjorde, var flera veckor sen jag grät på det sättet.
Jag fick inte fram ett ord. Tårarna forsade och snoret rann. Kände mig som ett barn, ville bara krypa upp i någons famn, bli vaggad och få tröst. Tänk att man kan sakna något så som man egentligen inte haft. 
Mitt älskade lilla barn hur ska jag nånsin bli hel igen..?


Att våga vara svag är att verkligen vara stark.

Jag har blivit visare ikväll och ett par tårar fattigare. Tack! Att prata med dig gjorde det värt att missa slutet på Ugly Betty och början på Desperate Housewifes. Nu ska jag väl egentligen sätta in en fin gammal bild på dig när du är full och odräglig, som en hyllning för att du är så söt....., men jag vågar inte..... =O)   Får jag???


Kommentarer
Postat av: Sandra

Do it =)

Tack själv för pratstunden ;)

Hoppas du får en bra onsdag !!

Kram

2008-11-05 @ 06:51:41
URL: http://sansa84.webblogg.se/
Postat av: Elin Härling Tindras mamma...

Hejsan!! Mmm, precis våra killar lära sig ju jätte mycket utav allt detta, men jag känner som någonslags skuld, över att jag har utsatt honom för det, att det är mitt, eller vårt fel snarare att han behövt gå igenom allt detta.. Fast samtidigt så känner jag ju att det är ju inget jag valt att detta skulle bli utgången av det hela, det var ju ett små syskon som vi skulle få ha är hos hoss jag ville ge honom, men hans syster är en ängel, och han är så stolt över att vara storebror.



Precis som du skriver så känner jag också att man håller in, man tror att man är stark, och man eller jag iaf, försöker få allt att se bra ut utåt.. Men tillsluter brister allt och jag gråter som ett litet barn..



Kanske skulle vara en bra idé´att ta en tur och hälsa på dig, visserligen känner vi ju inte varandra, men skulle du tycka att jag är en konstig person, så vet vi ju varför båda två, vi kan ju iaf skylla på det, vi är inte såna här i vanliga fall..

fast nu börjar jag nästan tro att den vanliga jag är folk skygg, å det vill jag verkligen inte vara, men när ska det gå över...



Kramar

2008-11-05 @ 10:34:17
URL: http://www.harling.panatet.se
Postat av: Mia

kramar om

2008-11-05 @ 15:15:33
URL: http://wenne.blogg.se/
Postat av: Anna´h

Att våga vara svag e´att verkligen vara stark = ) !



Ta hand om dej !

2008-11-06 @ 09:16:35
Postat av: Sandra

Johooooooo, vart är den där fula bilden, är nyfiken på vad du kan skrammla fram =P

Hoppas du har en bra dag idag !!

Kram

2008-11-06 @ 14:08:12
URL: http://sansa84.webblogg.se/
Postat av: mia holm

faan va snygg du är i lugg seriöst, har aldrig sett dig så vacker...kortet i närbild på dig o c där det står min LOve där är det allt något extra som lyser...:)

2008-11-12 @ 16:15:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0