2 Månader har gått.


VÅGA TA STEGET.

Ibland så känns det som att livet helt står still.
Och just det man är i är inte det man vill.

Man känner sig så svag, så vilsen och så feg....
Så känns det till den dag man vågar ta ett steg.

Då öppnas nya vägar och man får perspektiv.
Och plötsligt kan man se hur man vill ha sitt liv.

Och när man blickar bakåt när man fått distans,
så ser man att det svåra var källan till en chans.


                                    

Idag är det 2 månader sen lilla Ebba lämnade oss för alltid. 2 månader.... Det känns som en evighet fast ändå som igår. Lite svårt att förklara det där. Men det går inte mer än 10 minuter utan att jag tänker på min dotter som aldrig fick en ärlig chans. Jag saknar henne så, fast ändå vet jag ju så väl att det var för hennes bästa. Hon hade aldrig kunnat njuta av livet. Hon kanske aldrig ens hade förstått att hon var älskad. Hon hade aldrig tagit sina första steg, aldrig blivit förälskad eller kunnat ha en egen familj. Stackars lilla Älskade Ebba. Mamma älskar dig mer än allt.


Ebba har fått sin sten nu. Det värmde i mitt moders hjärta när jag fick se den. Så fin!
Jag blev alldeles stolt och varm i hela kroppen, min lilla Ebba var värd den.
Nu längtar jag bara efter att det ska sluta ösregna snart så jag kan få fixa iordning lite.

Tack för maten Elin. Du är så söt som orkar lyssna på mitt ältande om och om och om igen.


Kommentarer
Postat av: Mia

En jättefin sten! kramar om





Du är förresten utmanad

2008-11-11 @ 15:00:52
URL: http://wenne.blogg.se/
Postat av: täng .

jag lyssnar alltid , det vet du. dag som natt!

tack för en mysstund. hörs imorn.

glöm ej kopian =)



pusskram

2008-11-11 @ 15:08:41
Postat av: Sandra

Jättefin sten !!

Förstår precis hur du menar det där med hur det känns som en evighet men ändå som igår.

Känns helt sjukt att man inte prata med mamma på över två år, men ändå känns det som det var igår. Konstigt, men oxå skönt på något sätt !!

2 månader utan lilla Ebba, fattas ord.

Många kramar till dig

2008-11-11 @ 16:55:24
URL: http://sansa84.webblogg.se/
Postat av: Jennie

Vilken fin sten. Får tårar i ögonen när jag ser den.

2008-11-11 @ 18:53:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0