25 Augusti 2008

Nu var det gjort. Nu är lilla dottern begravd. Allt blev precis som jag ville, personligt och vackert.
Jag och vackraste kusinen åkte till kyrkan redan vid 9 för att titta och förbereda sig mentalt.
Jag var rädd för att jag annars skulle gripas av panik och vägra gå in i kyrkan när begravningen började, vi ställde även dit hennes dopljus och två fina fotografier på lilla Ebba.
Det var så vackert i kyrkan. Alla underbara blommor ifrån alla ännu mer underbara människor som tänker på oss och stöttar oss. När vi gick in i kyrkan såg jag fina Fru K helt söndergråten, då brast det... Fick bita mig hårt i läppen och fokusera på golvet. Fabian grät, jag grät, alla grät.



Just nu känns det ganska så skönt. Vi har varit vid graven två ggr i eftermiddag och kväll.
Vi kom precis därifrån, vi var där och tände ett par ljus.



Efter begravningen stannade jag, Tony och Fabian kvar i kyrkan en stund.
Jag skickade hem bästebrudarna till att sätta på lite kaffe. Så när vi kom hem var det fixat och ordnat med porslin och fika på bordet. NI ÄR BÄST! Uppskattas. Sen fikade vi och skrattade. Grabbarna spelade guitarHero och jag rotade fram alla gamla fotoalbum med festkort så vi flickor hade nått att garva åt.
Tack för att ni följde med hem. Ni gjorde dagen ljusare.

Pojkarna leker.


Mina Flickor.







Pojkarna.


Vi kanske inte e så snygga alla gånger Men vi är JÄVLIGT bra. *ler*



Fick ett så fint sms av Favvokusinen när hon hade åkt härifrån:
Nu har lilla Ebba sagt farväl... Dimman har lättat och kvar är en strålande sol.
Hon lyser på oss och ger oss värme.
Hon ser till att vi har det bra.

Min älskade kusin och stora tjejen.



Jag är så lyckligt lottad som har vänner som ni.
Ni lockar till skratt även när det är svårt.

Undra vad för ord som kommer ur Sandras mun...


Fläskfile på Milano.


JAG ÄLSKAR ER och är EVIGT TACKSAM för att ni funnits för mig denna mitt livs svåraste dag.


Ebbas blommor från Mamma, Pappa och Storebror.


Norra Härene Kyrka.


Älskade Charlotten tänkte på oss och skickade blommor.
Tack vännen, Saknar dig Massor, Jämt.
Men snart Kommer jag.

Blommor från Charlotte.


Det blev ett ganska konstigt inlägg tror jag, men jag är inte mig själv....

Kommentarer
Postat av: Anki

Jag tycker inte alls att det var ett konstigt inlägg. Är jättefint skrivet! Det är skönt att ha vänner när livet är svårt!!

2008-09-25 @ 20:16:11
URL: http://anncatrine.blogg.se/
Postat av: Ullis

Stor kram!! Jag har tänkt mycket på dig idag!

2008-09-25 @ 20:39:38
Postat av: Micaela

Inget konstigt med det inlägget.

Var verkligen jättefint, vilka vackra blommor å vilka underbara vänner!



Massa Kramar

2008-09-25 @ 20:45:50
Postat av: Lisa

Jättefint! Jag tänkte på er hela dagen! Skönt att du har dina vänner och familj som stöttar dej/er! Sms:et från din kusin var sååå fint skrivet!



Ta hand om er!!



Många kramar Lisa

2008-09-25 @ 20:47:54
URL: http://mylifeonlyforyou.wordpress.com
Postat av: Sandra

En tung och jobbig dag men så underbart fin...

Ett vackert avsked av lilla Ebba !!

Du frågar hur det gick för mig en dag som denna, du är så gó, mitt i allt ditt så tänker du på mig ;)

Du är underbar, du är sååå stark, men glöm inte att tillåta dig att vara liten och svag, det måste man få vara !!

Många kramar

2008-09-25 @ 21:06:41
URL: http://sansa84.webblogg.se/
Postat av: Sandra

Ps. Kommer inte riktigt ihåg vad jag sa, men det var nog ingen som lyssnade ändå ;) .Ds

2008-09-25 @ 21:09:17
URL: http://sansa84.webblogg.se/
Postat av: Elinor

Jag har tänkt på er idag...



KRAM

2008-09-25 @ 21:18:35
Postat av: Karin

Va fint det var, har tänkt på er idag..

Ta hand om er!

Kram

2008-09-25 @ 21:37:59
URL: http://innebandysambo.blogg.se/
Postat av: Miian

Oh vad fint du skriver och vilka fina bilder.

nej jag vet inte vad jag mer ska skriva tom på ord

sköt om dej!

kram

2008-09-25 @ 21:41:46
URL: http://miian.blogg.se/
Postat av: tinkerbellan

Vilket fint avslut ni gav er fina dotter.. Många underbara vänner och fina blommor.. Hon kommer finnas hos er i evighet och titta ner på er från den vackraste himmel och le mot dem finaste och underbaraste föräldrarna hon någonsin kunnat önska sej

2008-09-25 @ 22:10:51
URL: http://tinkerbellan.webblogg.se/
Postat av: Sofia

Såå fint allt blev för er!

Har tänkt mycket på er under denna tid och läst alla dina inlägg och man blir bara så ledsen när man läser vad du har fått gå igenom...

Kram Kram

2008-09-26 @ 09:30:42
Postat av: Bettan

Vad fint allt va... Tänkte på er massor igår....

Kram från oss

2008-09-26 @ 19:30:35
URL: http://betzzzy.blogg.se/
Postat av: Sofia

Tänkte oxå på er igår. Ta hand om er. Kramar om.

2008-09-26 @ 20:08:28
URL: http://fiffigafia.blogg.se/
Postat av: Caroline

älskade vän....du är helt underbar! Jag hoppas att det här kommer att bli bra o att vi kan få känna lite glädje så småningom igen. Just nu är allt otroligt jobbigt...jag tänker på er varje dag! Ni finns i mitt hjärta tillsammans med lilla dockan. Du vet att jag alltid ställer upp om ni behöver mig! Många kramar Caroline

2008-09-26 @ 21:11:30
Postat av: linda&pigge

ohh jisses. jag som trodde jag gråtit nog idag..men tårarma brände och jag kunde hålla tillbaka dom...

ibland e jag bra avundsjuk på människors styrka!

Ebba må vara stolt över er!

Massa tankar o kramar till er

2008-09-27 @ 16:17:22
URL: http://www.majazippert.blogg,se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0