Så tacksam.

Vet inte hur jag någonsin ska kunna ge tillbaka allt det som ni alla gett mig....
Alla fina sms som trillar in på mobilen då och då gör min värld så otroligt mycket lättare för tillfället, bara vetskapen om att någon tänker på en. Att man inte är själv. Att vår historia berört och fått så många människor att stanna upp och tänka till lite gör att Ebbas tid här på jorden inte var helt i onödan. Jag vet att hon inte föddes förgäves, hon hade nått att lära oss.
Att ta vara på varann. Hon lärde oss att livet inte alltid blir som man tänkt sig och att man klarar mer än vad man nånsin trott. Hon har gjort iaf mig till en starkare människa. En människa som hädanefter kommer att ta tillvara på livet och glädjas över det jag har var dag.

Alla kommentarer här på bloggen visar oxå vilka otroligt fantastiska människor det finns.
Även om ni tycker att ni är otillräckliga och att det ni skriver känns litet jämfört med hur vi känner så är det absolut inte så.
Minsta lilla ord värmer och hjälper. Jag har trott att människor som går igenom en jobbig tid i livet vill bli lämnade i fred att små ord inte gör någon skillnad, att en kram känns liten... Men nu har jag lärt mig att så absolut inte är fallet.

Jag kan inte göra mer än att säga Tack och lova er att göra samma sak för er den dagen det behövs, för alla går vi igenom svåra skeden i livet. Fast jag hoppas av hela mitt hjärta och av hela min själ att ingen nånsin ska behöva förlora ett barn. Barn ska inte förloras, barn ska sprida glädje och lycka och ta över efter oss.

Alla fina blommor vi fått.

Tack Lisa och Rasmus för dom fina blommorna.
Tack Bettan och Markus och tacka resten av Andersson familjen.


Kommentarer
Postat av: Sofie

Hej.. känner inte er alls, men alla mina tankar är hos er. Hon var så fin lilla änglen Ebba!!!!



Kram

2008-09-12 @ 19:23:03
URL: http://mizzsofie.webblogg.se/
Postat av: linda&pigge

du skriver så fint tårarna rikgt bränner....o det gör så ont i mitt hjärta...

som du skriver en kram kan ALDRIG bli för liten..trots att man kanske mitt i allt svårt bara vill vara i fred...men det värmer o det känns när folk bryr sig även utomstående...födde en sjuk dotter..o jag vet hur myckert ett litet ord kan göra.det gör en tusen gånger starakre än man tror..

massa kramar

2008-09-12 @ 20:22:29
URL: http://www.majazippert.blogg,se
Postat av: Kusin Josse

You never said I'm leaving

You never said goodbye

You were gone before we knew it,

And only God knew why

A million times we needed you,

A million times we cried

If Love alone could have saved you,

You never would have died

In Life we loved you dearly

In death we love you still

In our hearts you hold a place,

That no one could ever fill

It broke our hearts to lose you,

But you didn't go alone

For part of us went with you,

The day God took you home.





Tänker på er massor...

2008-09-12 @ 20:27:50
Postat av: Lisa

De minsta jag kunde göra! Hittade inga ord... De blev en blomma istället!

Kram på er å ta hand om varandra! Kram kram

2008-09-12 @ 21:11:21
URL: http://mylifeonlyforyou.wordpress.com
Postat av: Bettan

Ibland kan en blomma få fram mer än vad man kan få fram i ord!!

Ta hand om er!!



Många kramar Bettan

2008-09-12 @ 21:17:06
URL: http://betzzzy.blogg.se/
Postat av: emelie sundin

Jag läste och grät, vet inte vad jag ska skriva men jag tänker på er och jag önskar er allt gott. massa massa varma kramar

2008-09-12 @ 21:52:46
Postat av: Hanna

Ni verkar så oerhört starka! Det är starkt att va dig att orka skriva!

Jag önskar er allt gott och tänker verkligen på er!

Jag känner dig inte men det upptar onekligen ens tankar!

Sköt om er!



Många kramar!

2008-09-12 @ 21:56:35
URL: http://misshannie.blogg.se/
Postat av: Nadja

Hej!

Vill bara säga efter att läst din blogg att jag beklagar sorgen. Men vill skicka dig en stor kram för du är en sån fantastisk mamma! Det du gjort för din dotter är så fint. Modigt av dig att dela med dig av dina känslor!! Beundrar dig verkligen.

Ta hand om varann.

Kramar från Nadja

2008-09-13 @ 00:49:59
Postat av: Therése

Tänker på er!

Kramar

2008-09-13 @ 14:08:59
URL: http://tess.zoomin.se
Postat av: Sofia

Du är så stark.

Du är så klarsynt i allt du skriver.

Du klarar detta!

Ebba hade tur ändå att hon fick dej som sin mamma.



Kram.

2008-09-13 @ 14:14:24
URL: http://fiffigafia.blogg.se/
Postat av: Mira

Från djupet av mitt hjärta-

Jag beklagar verkligen er sorg. Finner inga ord till tröst!

2008-09-13 @ 18:15:15
URL: http://metrobloggen.se/husfrun
Postat av: Anna

Gud vilken tapper kvinna/mamma du e!!

Klok o vis, din lilla Ebba kunde inte önska sig en bättre mamma!!



Tack för att du delar med dig och får oss andra att öppna ögonen och ta vara på dagen, här och nu.



"himlen runt hörnet.."



Alla tankar och kramar till dig och din familj!

2008-09-14 @ 00:14:46
URL: http://jagegomoi.webblogg.se/
Postat av: Killa

Hej!!



Har varit härinne & läst efter att min pojkvän hade sett detta, det här berörde mig något så oerhört mycket. Har själv en liten dotter på 4 ( trotsiga ) år & det fick upp mina ögon ännu en gång att man ska vara tacksam för det man har i sitt liv.

Jag är väldigt tacksam för att jag får ha min lilla dotter, även att det är väldigt jobbigt ibland men nästa gång, jag blir arg eller irriterad så ska jag tänka istället att jag ska vara tacksam för att hon finns överhuvudtaget.

Ebba va jättefin & tänk va mycket hon har gjort redan i sitt korta lilla liv.

Du är en otrolig stark människa som orkar berätta om något så otroligt smärtsamt, du kommer klara dig igenom det här.

Mina tankar finns hos er, ta hand om varann...



Varma kramar från Camilla

2008-09-14 @ 04:26:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0