Jag Erkänner....

Faan Faan Faan.... Det här som jag ska göra nu är förmodligen något av det jobbigaste jag gjort.. Men jag ser det som terapi-arbete.. Och min underbara kusin säger att jag måste..

Jag mår jätteDåligt och jag är nog rätt så bra på att inte visa det. Jag avkyr att vara svag och klarar inte att gråta framför andra. Därför har jag ett väl påklistrat leende istället.. Jag har förlorat min dröm. Min dotter.
Och jag vet inte hur jag ska kunna överleva detta. Hur jag ska kunna gå vidare och bli glad igen.

Jag hatar alla som är gravida och alla lyckliga föräldrar med sina små bebisar. När jag ser dom så känns det som att någon sliter ut mitt hjärta och stampar på det. Avundssjuka! Det är en fruktansvärd känsla och absolut inget jag är stolt över.

Jag kan inte sova på nätterna längre, när jag väl somnar så ligger jag bara och drömmer om mitt barn.
Jag har börjat få en massa konstiga bilder i huvudet. Ser min Dotter framför mig hur hon ligger nere i sin kista och funderar på hur hon ser ut nu... I know, sjukt, men jag får bara inte bort bilden. Har funderat på att plocka ner alla bilder och allt som påminner om Ebba för att försöka glömma och på så vis gå vidare, låtsas som att det aldrig hänt.

Det har blivit så tyst och tomt här hemma nu. Inga blommor, inga kort, inte besök var dag, folk ringer som vanligt igen... Det har blivit vardag igen. Fast inte för mig, nu är jag alldeles själv. Först nu har jag tid att sitta i min egna tysta lilla vrå och analysera allt som hänt. Att gråta, skrika och vara förbannad. Antar att det är bra, det måste ju ut.
Jag är Förbannad, varför hände detta oss och vårt barn?
Vad har vi gjort för ont?
Sen brottas jag med dåligt samvete oxå, känns som jag önskat livet ur mitt barn.
För jag vill inte ha ett sånt barn som Ebba skulle ha blivit om hon levt längre.... Man är helt kluven.

Jag vill inte att folk ska tycka synd om mig, det är inte därför jag skriver detta.
Jag vill bara om möjligt ha lite förståelse. Jag har inte gått vidare, jag kommer aldrig att glömma. Mitt hjärta värker och jag saknar, saknar nått fruktansvärt. Så om jag beteer mig konstigt så får ni ha lite överseende. Och säger jag att jag mår bra så menar jag det nog inte. Vill jag inte ha en kram så tvinga mig, jag vill det egentligen, är bara så rädd att jag ska börja grina och spräcka den mur jag så "fiffigt" jobbar på att bygga upp..


                                                              

Kommentarer
Postat av: Sandra

Känner igen mig i sååå mycket av det du skriver.

Har inte heller så lätt att prata om det svåra, men jag tror att det behövs, någonstans, någon gång måste det komma ut !!

Jag vill gärna prata/bara vara/kramas/skratta/gråta om du vill?!

Hoppas du får sova skönt i natt nu, det behöver du !!

Kram & god natt

2008-10-19 @ 23:45:32
URL: http://sansa84.webblogg.se/
Postat av: kusin Josse

inget va det du skriver låter konstigt på något vis...du har förlorat ditt barn... och jag tycker att du e världens starkaste...och självklart kommer det ta tid innan du mår bra igen... det finns många som finns här å stöttar dig! kram

2008-10-20 @ 08:34:09
Postat av: Marie

Man måste få vara ledsen och arg. Något sånt här ska ingen behöva drabbas av. Jag tänker på er...

2008-10-20 @ 10:22:07
Postat av: Sandra

Men vännen. Dina ord skulle kunna vara hämtade ur mitt huvud. Kikar tillbaka på din fina sida efter dina fina ord i min blogg.



Avundsjukan finns hos mig också. Vissa gånger vill jag bara gå fram till gravida och säga "ditt barn kan också dö, var inte så lycklig". Men det gör jag ju inte. Såklart. Men tankarna finns.



Och att alla försvinner... Nu ska allt vara bra, färdigsörjt och tillbaka till normalt. Men ingenting kommer ju någonsin bli normalt igen. Ingenting i världen kommer bli normalt. För normalt hade varit att vi skulle få ha våra älsklingar hos oss. Det har vi inte och därför måste vi få sörja. Hur lång tid det än må ta.



Många varma kramar

2008-10-20 @ 17:20:59
URL: http://lillaangelyne.blogspot.com/
Postat av: tinkerbellan

man kan inte låta bli att känna smarta när man läser det du skriver. o jag känner mej skylldig till att du e avundsjuk.. jag har frågat mej många gånger.. varför detta OLOGISKA lotteri om ett människorliv.. Har en vän vars dotter gick bort för ett tag sedan med o helt plötsligt vågar man itne skriva till henne längre för man vill inte svara på frågan "hur mår ni" vad ska man svara på det? Man vill inte säga jo allt e bra.. han växer eller han för ditt eller han gör datt.. känns inte alls bra.. så ja.. livet e jobbigt faktiskt även för oss vars barn överlevde för man vet itne hur man ska hantera vännerna med barnen som itne gjorde det.. usch nu blev detta inläggen knasigt.. hoppas du förtsod iaf vad jag menar.. kram på dej..

2008-10-21 @ 08:09:11
URL: http://tinkerbellan.webblogg.se/
Postat av: Micaela

HAde tänkt att läsa till barnmorska.. men först måste jag läsa upp lite betyg. Trist men så får det bli isf.







Det gör inget om din "mur" rivs.. det finns många som hjälper dig att stå stadigt ändå! Du har så många fina vänner, å jag ställer gärna upp å pratar om du vill..



Kramar

2008-10-21 @ 09:52:33
URL: http://zmicca.blogg.se/
Postat av: Miian

skickar dej en kram.den behöver du!

Du får va ledsen besviken förbannad avundsjuk-du har ju förlorat det vi som har barn vunnit.

Fruktansvärt!

2008-10-21 @ 12:38:28
URL: http://miian.blogg.se/
Postat av: Milla

Ville bara skriva något och visa medlidande/kondoleans/någon slags förståelse - men jag hittar inga bra ord..

Så fruktansvärt det som har hänt, och jag lider verkligen med er, när jag läser din blogg..



Stå på fötterna, andas, minns din underbara dotter - och försök gå vidare, dag för dag. Dagen kommer då det blir, iallafall något, lättare..



kramar om

2008-10-22 @ 10:33:00
URL: http://baramittlillaliv.blogg.se/
Postat av: Mia

jag fattade inte heller vad som hände i slutet. Knepigt får nog googla lite om det..

2008-10-22 @ 12:29:09
URL: http://wenne.blogg.se/
Postat av: Elin Härling Tindras mamma...

Åh, var tvungen att kika in här efter att jag skrivit till dig på FL, och oj, mycket utav de du skriver, är precis så jag känner och tänker...

Kramar om er alla..

2008-10-22 @ 19:21:37
URL: http://www.harling.panatet.se
Postat av: Micaela

Det tycker jag låter som en utmärkt idé!

Jag ska till Vägledningshuset den 31/10 å kolla exakt vad jag behöver läsa upp för att ha nån chans att komma in! Vore jätteskoj att få läsa ihop med dig! Alltid lättare när man e två..



Puss å kram!!

2008-10-22 @ 22:06:28
URL: http://zmicca.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0