En regnig Midsommar.....

..........som vanligt känns det som.. Fast på eftermiddagen blev det ju inget regn, men kallt som satan och blåsigt.
Vill ha vackert väder på midsommar ju!!!!

Hade planer på Olstorp ikväll men vi la ner det pga VÄDRET!!!

Så vad gjorde man igår då. Tradionell midsommarlunch med sill och färskpotatis tillsammans med grannarna.
Sen blev vi sittande och babbla nästan fram tills det blev dags för nästa omgång med mat.
Potatisgratäng, baconlindade köttfärsspett, marinerade grillade champinjoner, grillad majskolv och sallad med fetaost och vattenmelon. Gissa om man vräkte eller...?!?!

Sen en stunds paus ifrån ätandet innan det var dags för en supersmarrig maräng/sockerkaks tårta med grädde och jordgubbar som Emma hade kockat ihop.

Efter att vi någorlunda smällt maten och jag tjatat ut alla om att vi skulle spela kubb.. Blev nedröstad varje gång eftersom dom hellre ville dricka öl... *suck*
Så blev det en tur till Fam Täng/Fält med tillhörande festsällskap. Men nykterist som man är så palla jag inte kylan så vi blev inte så långvariga. På vägen hem stanna vi på Lottas 50-års fest där typ halva Härenes elit festande för glatta livet, svärmor och svärfar inkluderat. Vi lyckades komma precis i rättan (eller orättan) tid..... Men allt löste sig nog till det bästa hoppas vi, visar sig väl imorgon på studentfesten om inte annat. Vid 2 snåret fick jag agera taxi åt värdparets dotter och hamnade då långt ner i obygden där jag träffa lite kändisar från förr. Frågade dessutom ut Sten-Inge som är mjölkbonde om man kunde få gå ut och provvälta en ko. Han slog dock hål på myten om att detta är möjligt då kor nämligen ligger och sover, däremot hästar står och sover. Så så var det med det! Alltid lär man sig nått nytt!

Vid halv fyra var vi hemma och kröp ner i sängen.
Dagen har varit seg, Jenny väckte mig och tillsammans låg vi och snörvlade och hostade ihop en stund.
Undrar hur mycket snor man kan producera på en dag alltså??? Och tack Gud för näsdukar med lotion så man slipper se ut som Rudolf med röda mulen.

Idag har bäbben varit helt galen. Har sparkat sin sjuka mor så hårt så hon nästan faller ihop. Så aggressivt har han aldrig uppfört sig.  (japp jag tror det  är en liten han trots allt.)

Har precis kollat på Ryssland-Holland. Sveriges förlust känns inte längre lika tung. GO RUSSIA!!!



Jag och Emma i våra hemmagjorda kransar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0