SKARATERMINALEN.

Sitter på min kära lilla praktikplats och lägger in ordrar och fraksedlar i datorn. Sååå Spännande!!

Har käkat lite frukost precis och disskuterat ICA-fiaskot.

Vädret i skara är mindre kärleksfullt men här inne på kontoret är det mysigt och varmt, speciellt nu när "chäffern" är borta i öststaterna och hjälper nödställda.
Usch då, nu känner jag mig hemsk, här sitter vi hemma i Sverige och gnäller över dåligt väder och julstress.
Största problemet dom flesta har nu är vad dom ska handla i Julklapp till alla släktingar och vänner som älskar dom. Snacka om I-lands problem.

FY FAAN FÖR OSS!!!

Tänk på alla stackars barn som ligger i sina smutsiga sängar som dom aldrig får lämna, dom vill inte ha julklappar, dom vill ha någon som älskar dom och håller om dom lite ibland om så bara för ett ögonblick.

Jag har sagt till Per att jag vill åka med ner till Rumänien och besöka ett barnhem.
Han har lovat att fixa det. Jag är livrädd för att se misären men man kan ju inte gå omkring och blunda.

Förresten behöver man inte åka så långt som till utlandet, det räcker att se sig om i vårt "underbara, kärvänliga" land. Det finns tusentals barn som far illa dagligen och ännu fler under julhelgen då föräldrarna är långlediga och festar i dagarna tre. Jag har skrivet på papper på IOGT-NTO att jag ska vara nykter julafton, juldagen och annandagen för att protestera mot våld och fylla i familjer.
JAG AVSKYR ATT BARN FAR ILLA.

Gör det du oxå , gå in på www.vitjul.com och skriv på så får du en jättefin pin hemskickad till dig.

                                        *****ALLA BARN FÖRTJÄNAR EN VIT JUL*****

image3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0