En helg värd att minnas. Or NOT!

I går så var det ju då dags för Barndop.
Kyrkliga ritualer är väl inget som ligger mig så där väldigt varmt om hjärtat måste jag ekänna men okej då..
Ett dop är ju ett dop och en fin tradition i min släkt.
Och vare sig jag vill eller inte så är jag nog tvingad att döpa mina framtida barn för att behålla friden.
Min mormor har en gång för sådär hundra år sen när min kusin föddes (som är lika gammal som mig) virkat en vit fin dopklänning som vi alla har använt vid dopet. Alla som har burit klänningen har fått sitt namn inbroderat på banden. Ett killband och ett tjejband.

Men åter till Dopet.
Det var sjukt mycket folk i kyrkan eftersom att dom hade slagit ihop 2 dop till ett. Så det andra skrikande barnet kände vi inte. Allt framskred i lååååångsamt tempo. Jag ska inte prata så länge sa prästen... Hm yeah Rigth, snacka om att han behöver bikta sig för sina lögner.. Han babbla på i nästan 1½ timme och i så gott som varje bänkrad skrek det en unge... *suck*
När han sen började babbla om hur barn blir till, spermier, ägg och förlossningar... Skämdes jag så jag rodnade..
Jag och mormor började asgarva och Fabian sa högt och tydligen...
- Vad är det ni skrattar åt, vad är det som är så roligt..!?!?

Tillslut var det över. En snabb kopp kaffe och goda bakverk sen dunsta vi ganska omgående..
Tog med oss kusin Fia till stan och stannade på Sibylla där vi vräkte i oss kokt korv med hälften av varje och en klick västkustsallad. Mmmm.... Fick även se hennes omtalade Götenebo Tony som det pratas så mycket om.

Snart är det JulAfton då. På lördag ska nog jag, sonen och Fia gå på Jul på Liseberg och mysa lite. 

                                                                                      image11

Kommentarer
Postat av: elin

låter som det var ett trevligt barndop:)

2007-12-17 @ 11:22:04
Postat av: Sandra

Sleten prälle, ska ju gå fort och smidigt ju, annars hinner man ju ledsna hundra gånger!
Ha det gott! Kram

2007-12-17 @ 21:53:04
URL: http://sansa84.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0